Prucessu è flussu di stampa di tessuti (2)

①U modu basicu di stampa
A stampa secondu l'equipaggiu di stampa pò esse divisa in stampa diretta, stampa di scarica è stampa anti-tintura.

1. Stampa diretta A stampa diretta hè un tipu di stampa direttamente nantu à un tessutu biancu o nantu à un tessutu chì hè statu pre-tintu. Quest'ultima hè chjamata stampa di maschera. Benintesa, u culore di u mudellu di stampa hè assai più scuru di u culore di fondu. Un gran numeru di metudi di stampa cumuni sò a stampa diretta. Sè u culore di fondu di u tessutu hè biancu o per u più biancu, è u mudellu di stampa pare più chjaru da u fondu chè u culore di fronte, allora pudemu determinà chì questu hè un direttutela stampata(nota: per via di a forte penetrazione di a pasta di stampa, u tessutu chjaru ùn pò esse ghjudicatu cù questu metudu). Sè u culore di fondu di u fronte è di u spinu di u tessutu hè listessu (perchè hè una tinta di pezzu), è u mudellu di stampa hè assai più scuru di u culore di fondu, allora questu hè u tessutu stampatu di copertura.

2. Stampa di scarica A stampa di scarica hè realizata in duie tappe, u primu passu hè di tinghje u tessutu monocromu, è u secondu passu hè di stampà u mudellu nantu à u tessutu. A pasta di stampa in u secondu passu cuntene un agente sbiancante forte chì pò distrughje a tinta di u culore di basa, dunque stu metudu pò pruduce un tessutu cù mudelli à pois blu è bianchi, chì hè chjamatu estrazione bianca.

Quandu a candeggina è a tinta chì ùn reagisce micca cun ella sò mischiati in a listessa pasta di culore (e tinte VAT appartenenu à questu tipu), si pò fà una stampa d'estrazione di culore. Dunque, quandu una tinta gialla adatta (cum'è a tinta VAT) hè mischiata cù una candeggina culurata, si pò stampà un mudellu à pois gialli nantu à un tissutu cù u fondu turchinu.

Siccomu u culore di basa di a stampa in scarica hè prima tintu da u metudu di tintura in pezzi, se u listessu culore di basa hè stampatu nantu à a basa, u culore hè assai più riccu è più prufondu. Questu hè u scopu principale di a stampa in scarica. I tessuti stampati in scarica ponu esse stampati per stampa à rulli è serigrafia, ma micca per stampa à trasferimentu di calore. A causa di l'altu costu di pruduzzione di u tessutu stampatu paragunatu à a stampa diretta, l'usu di l'agente riduttore necessariu deve esse cuntrullatu cù cura è precisione. I tessuti stampati in questu modu anu vendite megliu è gradi di prezzu più alti. Calchì volta, l'agenti riduttori utilizati in questu prucessu ponu causà danni o distruzzione di u tessutu in u mudellu stampatu. Se u culore di i dui lati di u tessutu hè u listessu (perchè hè una tinta in pezzi), è u mudellu hè biancu o un culore diversu da u culore di fondu, si pò cunfirmà chì hè un tessutu stampatu in scarica.

3. Stampa anti-colorante A stampa anti-colorante include duie tappe:
(1) U tissutu biancu hè stampatu cù prudutti chimichi o resine cerose chì impediscenu o impediscenu à a tinta di penetrà in u tissutu;
(2) tessutu tintu in pezzi. U scopu hè di tinghje u culore di basa per fà risaltà u mudellu biancu. Nutate bè chì u risultatu hè u listessu chè quellu di u tessutu stampatu in scarica, ma u metudu utilizatu per ottene questu risultatu hè u cuntrariu di u tessutu stampatu in scarica. L'applicazione di u metudu di stampa anti-tintura ùn hè micca cumuna, è hè generalmente utilizata quandu u culore di basa ùn pò esse scaricatu. Piuttostu chè una basa di pruduzzione à grande scala, a maiò parte di a stampa anti-tintura hè ottenuta per mezu di metudi cum'è a stampa artigianale o manuale (cum'è a stampa anti-tintura à cera). Siccomu a stampa in scarica è a stampa anti-tintura producenu u listessu effettu di stampa, di solitu ùn sò micca distinguibili da l'osservazione à ochju nudu.
4. Stampa à pittura L'usu di pittura invece di tinta per pruduce tessuti stampati hè diventatu cusì diffusu chì hà cuminciatu à esse cunsideratu cum'è un metudu di stampa indipendente. A stampa à pittura hè a stampa diretta di pittura, u prucessu hè spessu chjamatu stampa a seccu, per distingue da a stampa umida (o stampa à tinta). Paragunendu a differenza di durezza trà a parte stampata è a parte micca stampata nantu à u listessu tissutu, si pò distingue a stampa à pittura è a stampa à tinta. L'area stampata à pittura si sente un pocu più dura di l'area micca stampata, forse un pocu più spessa. Se u tissutu hè stampatu cù tinta, ùn ci hè micca una differenza significativa di durezza trà a parte stampata è a parte micca stampata.

E stampe di pittura scura sò prubabilmente più dure è menu flessibili chè i culori chjari o chjari. Quandu si esamina un pezzu di tela cù stampe di pittura presenti, assicuratevi di verificà tutti i culori, postu chì sia a tinta sia a pittura ponu esse presenti nantu à u listessu pezzu di tela. A pittura bianca hè ancu aduprata per a stampa, è questu fattore ùn deve esse trascuratu. A stampa di pittura hè u metudu di stampa u più economicu in a pruduzzione di stampa, perchè a stampa di pittura hè relativamente simplice, u prucessu necessariu hè minimu, è di solitu ùn richiede micca vapore è lavaggio.

I rivestimenti sò dispunibili in culori brillanti è ricchi è ponu esse aduprati nantu à tutte e fibre tessili. A so resistenza à a luce è a resistenza à u lavaggio à seccu sò bone, ancu eccellenti, dunque sò largamente aduprati in tessuti decorativi, tessuti per tende è tessuti per vestiti chì necessitanu lavaggio à seccu. Inoltre, u rivestimentu ùn produce guasi micca grandi differenze di culore nantu à diversi lotti di tessuti, è a cupertura di u culore di basa hè ancu assai bona quandu a maschera hè stampata.

Stampa speciale
U modu basicu di stampa (cum'è mintuvatu sopra) hè di stampà un mudellu nantu à u tessutu, ogni culore in u mudellu utilizatu in u metudu di stampa è tintura, a stampa speciale appartene à a seconda categuria, a ragione di sta classificazione, perchè stu metudu pò ottene un effettu di stampa speciale, o perchè u costu di u prucessu hè altu è micca largamente utilizatu.

1. Stampa à u pavimentu U culore di basa di a stampa à u pavimentu hè ottenutu per mezu di u metudu di stampa piuttostu chè per mezu di u metudu di tintura in pezzi. Di solitu in u prucessu di stampa, sia u culore di basa sia u culore di u mudellu sò stampati nantu à u tissutu biancu. Calchì volta una stampa à u pavimentu cumpletu hè cuncipita per imità l'effettu di e stampe di scarica o anti-tintura chì sò più care da pruduce, ma hè faciule distingue diverse stampe da u spinu di u tissutu. U reversu di a stampa di basa hè più chjaru; Siccomu u tissutu hè tintu prima, i dui lati di a stampa di scarica o anti-tintura sò di u listessu culore.

U prublema cù a stampa à pienu pianu hè chì qualchì volta e grande zone di culore di fondu ùn ponu esse cuperte da culori scuri. Quandu si verifica stu prublema, verificate attentamente u mudellu nantu à u pianu, truverete qualchi macchie scure. Stu fenomenu hè basicamente causatu da u lavaggio, micca per via di a quantità di tinta chì copre.

Sti fenomeni ùn si verificanu micca in i tessuti stampati di alta qualità prudutti sottu à cundizioni tecnologiche strette. Stu fenomenu ùn hè micca pussibule quandu u metudu di stampa serigrafica hè adupratu per stampà tuttu u pianu, perchè a pasta di culore hè raschiata, invece di esse arrotolata cum'è una stampa à rulli. I tessuti stampati cuparti di u pianu sò generalmente duri à sente.

2. Stampa di floccatura A stampa di floccatura hè u metudu di stampa in u quale u pilu di fibre chjamatu pilu cortu di fibre (circa 1/10-1/4 di pollice) hè aderitu à a superficia di u tessutu in un mudellu specificu. U prucessu in duie tappe principia stampendu un mudellu nantu à u tessutu cù un adesivo invece di una tinta o di una pittura, è dopu combina u tessutu cù un stub di fibra, chì ferma in locu solu induve l'adesivo hè statu applicatu. Ci sò dui modi per attaccà u floccamentu cortu à a superficia di u tessutu: floccatura meccanica è floccatura elettrostatica. In u floccatura meccanica, e fibre corte sò setacciate nantu à u tessutu mentre passa per a camera di floccatura in una larghezza piatta.

Quandu hè mischiatu da a macchina, u tissutu vibra, è e fibre corte sò inserite à casu in u tissutu. In u floccaggio elettrostaticu, l'elettricità statica hè applicata à e fibre corte, risultendu in un orientamentu verticale di quasi tutte e fibre quandu sò incollate à u tissutu. In paragone cù u floccaggio meccanicu, u floccaggio elettrostaticu hè più lentu è più caru, ma pò pruduce un effettu di floccaggio più uniforme è densu. E fibre aduprate in u floccaggio elettrostaticu includenu tutte e fibre aduprate in a pruduzzione attuale, di e quali e fibre di viscosa è u nylon sò i più cumuni.

In a maiò parte di i casi, e fibre discontinue sò tinte prima di esse trasplantate in u tissutu. A capacità di u tissutu floccatu di resiste à a pulizia à seccu è/o à u lavaggio dipende da a natura di l'adesivu. Parechji adesivi di alta qualità utilizati in a trasfurmazione di i tessuti anu una eccellente resistenza à u lavaggio, à a pulizia à seccu, o à entrambi. Siccomu micca tutti l'adesivi ponu resiste à qualsiasi tipu di pulizia, hè necessariu verificà quale metudu di pulizia hè adattatu per un tissutu floccatu particulare.

3. Stampa d'orditu A stampa d'orditu significa chì prima di a tessitura, l'orditu di u tissutu hè stampatu è dopu tissutu inseme cù a trama liscia (di solitu bianca) per creà u tissutu, ma qualchì volta u culore di a trama hè assai differente da u culore di l'orditu stampatu. U risultatu hè un effettu di grana d'ombra dolce, ancu sfocatu, nantu à u tissutu. A pruduzzione di stampa d'orditu richiede cura è dettagli, dunque si trova guasi solu nantu à tessuti di alta qualità, ma i tessuti fatti cù fibre chì ponu esse stampate per trasferimentu di calore sò una eccezione. Cù u sviluppu di a stampa à trasferimentu di calore d'orditu, u costu di a stampa d'orditu hè statu assai riduttu. A stampa d'orditu pò esse identificata tirandu fora l'orditu è ​​a trama di u tissutu, perchè solu l'orditu hà u culore di u mudellu, è a trama hè bianca o liscia. L'effetti di stampa d'orditu d'imitazione ponu ancu esse stampati, ma questu hè faciule da identificà perchè u culore di u mudellu hè presente sia nantu à l'orditu sia nantu à a trama.

4. stampa brusgiata

vestiti di donna di alta qualità

A stampa di putrefazione hè a stampa di sustanzi chimichi chì ponu dannighjà u tissutu fibrosu nantu à u mudellu. Di cunsiguenza, ci sò buchi induve i sustanzi chimichi entranu in cuntattu cù u tissutu. U tissutu di ricamu à maglia d'imitazione pò esse ottenutu stampendu cù 2 o 3 rulli, un rullu cuntene sustanzi chimichi distruttivi, è l'altri rulli stampanu u puntu di ricamu d'imitazione.

Sti tessuti sò usati per bluse estive economiche è bordi grezzi per a lingerie di cuttone. I bordi di i buchi in e stampe usate sò sempre sottumessi à un'usura prematura, dunque u tissutu hà una scarsa durabilità. Un altru tipu di stampa floreale hè quella di i tessuti fatti di filati mischiati, filati rivestiti cù core, o una mistura di duie o più fibre, induve i chimichi ponu distrughje una fibra (cellulosa), lascendu l'altre intatte. Stu metudu di stampa pò stampà parechji tessuti stampati speciali è interessanti.

U tissutu pò esse fattu di filatu mischiatu di viscosa/poliestere 50/50, è quandu si stampa, a parte di fibra di viscosa sparisce (si decompone), lascendu a fibra di poliestere intatta, risultendu in a stampa solu di filatu di poliestere, è u campione originale di filatu mischiatu di poliestere/fibra di viscosa senza stampa.

5. Stampa à doppia faccia

vestiti estivi casuali per e donne

Doppia facciastampaSi stampa nantu à i dui lati di u tissutu per ottene un effettu à doppia faccia di u tissutu, simile à l'aspettu di i tessuti d'imballaggio stampati cù un mudellu cuurdinatu nantu à i dui lati. L'usu finale hè limitatu à lenzuola à doppia faccia, tovaglie, giacche è camicie senza linea o à doppia faccia.

6. Stampe speciali E stampe speciali sò stampe cù dui o più mudelli unichi, ognunu stampatu nantu à una zona diversa di u tissutu, dunque ogni mudellu serà situatu in una pusizione specifica in u vestitu. Per esempiu, un stilista di moda cuncepirebbe una blusa cù pois blu è bianchi nantu à u fronte è u spinu, cù e stesse maniche blu è bianche, ma cù un mudellu à strisce. In questu casu, u stilista di vestiti travaglia cù u stilista di tessuti per creà elementi à pois è à strisce nantu à u listessu rotulu. A dispusizione di a pusizione di stampa è u numeru di iarde di tissutu necessarie per ogni elementu di mudellu devenu esse urganizate cù cura in modu chì u tassu di utilizzazione di u tissutu sia ottimale è ùn causi micca troppu sprechi. Un altru tipu di stampa speciale hè stampata nantu à pezzi di vestiti digià tagliati, cum'è borse è colli, in modu chì si possinu creà parechji mudelli di vestiti diversi è unichi. I fogli ponu esse stampati à manu o per trasferimentu di calore.

U prucessu di stampa tradiziunale include a cuncepzione di mudelli, l'incisione di cilindri (o a fabricazione di piastre di schermu, a pruduzzione di schermu tondu), a modulazione di pasta di culore è u mudellu stampatu, u post-trattamentu (vaporizzazione, disinnestu, lavaggio) è altri quattru prucessi.

② cuncepimentu di u mudellu

1. Sicondu l'usu di u tissutu (cum'è l'omi,di e donne, cravatte, sciarpe, ecc.) capiscenu u stile, u tonu è u mudellu di u mudellu.
2. In armunia cù u stile di u materiale di tela, cum'è i prudutti di seta è di canapa, u gradu squisitu è ​​a purezza di u culore anu una grande differenza.
3. E tecniche d'espressione di u mudellu, a struttura di u culore è u mudellu devenu adattassi à u prucessu di stampa è à a larghezza di u tissutu, a direzzione di u filu, u tagliu è a cucitura di i vestiti è altri fattori. In particulare i sfarenti metudi di stampa, u stile di u mudellu è e tecniche di prestazione sò ancu sfarenti, cum'è u numeru di insemi di culori di a stampa à rulli hè da 1 à 6 insemi, è a larghezza di u fiore hè limitata da a dimensione di u rullu; U numeru di insemi di culori di a stampa serigrafica pò ghjunghje à più di 10 insemi, è u ciclu di dispusizione pò esse abbastanza grande per stampà un solu tissutu, ma ùn hè micca adattatu per a cuncepimentu di mudelli geometrichi puliti è regulari.
4. U cuncepimentu di u stile di u mudellu deve tene contu di i benefici di u mercatu è ecunomichi

③Scultura di cilindri di fiori, fabricazione di piastre di schermu, fabricazione di rete tonda

U cilindru, u schermu è u schermu tondu sò l'attrezzatura specifica di u prucessu di stampa. Per fà chì u mudellu cuncipitu pruduci u mudellu currispundente nantu à u tessutu sottu l'azione di a pasta di culore, hè necessariu realizà l'ingegneria di prucessu cum'è l'incisione di cilindri, a fabricazione di piastre di schermu è a fabricazione di rete circulare, in modu da furmà u mudellu di mudellu currispundente.

1. Incisione di cilindru: stampa di macchina di stampa di cilindru, incisione di mudelli nantu à u cilindru di rame, ci sò linee o punti di twill, usati per almacenà a pasta di culore. U prucessu di sculpisce mudelli concavi nantu à a superficia di u rullu di rame hè chjamatu incisione di cilindru. U cilindru hè fattu di rullu cavu di ferru ramatu o fusu cù rame, a circunferenza hè generalmente 400 ~ 500 mm, a lunghezza dipende da l'ampiezza di a macchina di stampa. I metudi d'incisione di mudelli includenu incisione à manu, incisione cù anima di rame, piccula incisione, incisione fotografica, incisione elettronica è cusì.

2. Fabricazione di piastre di schermu: a stampa serigrafica piatta hà bisognu di fà u schermu currispundente. A fabricazione di piastre di schermu piatta include a fabricazione di cornici di schermu, a fabricazione di maglie è a fabricazione di mudelli di schermu. U quadru di u schermu hè fattu di legnu duru o di materiale in lega d'aluminiu, è dopu una certa specificazione di nylon, poliestere o tela di seta hè stesa nantu à u quadru di u schermu, vale à dì, u schermu. A pruduzzione di mudelli di schermu hè cumunamente aduprata per metudu fotosensibile (o metudu elettronicu di separazione di culori) o metudu anti-vernice.

3. Pruduzzione di rete tonda: A stampa di rete tonda deve esse fatta. Prima si face una rete di nichel cù buchi, è dopu si mette una struttura metallica tonda à e duie estremità di a rete di nichel per stringhje a rete di nichel. Dopu, a rete di nichel hè rivestita cù colla fotosensibile, u mudellu di u campione di separazione di culore hè strettamente avvoltu in a rete di nichel, è a rete circulare cù u mudellu hè furmata cù un metudu fotosensibile.

4. Modulazione di a pasta di culore è mudellu stampatu IV. Post-trattamentu (vaporizzazione, sbollatura, lavaggio)

Dopu a stampa è l'asciugatura, hè generalmente necessariu realizà a vaporizzazione, u sviluppu di u culore o un trattamentu di culore solidu, è dopu realizà u disinnestu è u lavaggio per rimuovere cumpletamente a pasta, l'agenti chimichi è u culore flottante in a pasta di culore.

A vaporizzazione hè ancu chjamata vaporizzazione. Dopu chì a pasta di stampa hè stata secca nantu à u tessutu, per trasferisce a tinta da a pasta à a fibra è compie certi cambiamenti chimichi, hè generalmente necessariu di vaporizà. In u prucessu di vaporizzazione, u vapore si condensa prima nantu à u tessutu, a temperatura di u tessutu aumenta, a fibra è a pasta si gonfianu, a tinta è l'agenti chimichi si dissolvenu, è si verificanu alcune reazioni chimiche, in questu mumentu a tinta hè trasferita da a pasta à a fibra, cumpletendu cusì u prucessu di tintura.

Inoltre, per via di a presenza di pasta, u prucessu di tintura di i culori di stampa hè più cumplicatu, è u tempu di evaporazione hè più longu chè quellu di a tintura à tampone. E cundizioni di vaporizazione varianu ancu secondu e proprietà di i culori è di i tessuti.

Infine, u tessutu stampatu deve esse cumpletamente scollatu è lavatu per caccià a pasta, i reagenti chimichi è u culore flottante nantu à u tessutu. A pasta ferma nantu à u tessutu, dendu una sensazione ruvida. U culore flottante ferma nantu à u tessutu, ciò chì affetterà a luminosità di u culore è a resistenza di a tintura.

Un difettu in u tissutu stampatu

I difetti di stampa i più cumuni causati da u prucessu di stampa sò elencati è descritti quì sottu. Quessi difetti ponu esse causati da una manipulazione impropria in u prucessu di stampa, una manipulazione impropria di u tissutu prima di a stampa, o difetti in u materiale stampatu stessu. Siccomu a stampa tessile hè simile à a tintura in parechji modi, parechji di i difetti chì si verificanu in a tintura sò ancu presenti in i tessuti stampati.

1. Stampa di trascinamentu di pasta di stampa macchia per via di attritu prima di l'asciugatura.
2. A pasta di stampa à culori chì spruzza nantu à u tessutu ùn hè micca liscia, ma si sparghje o si spruzza nantu à u tessutu, u puntu di culore o u culore spruzzatu.
3. U mudellu di u bordu sfocatu ùn hè micca lisciu, a linea ùn hè micca chjara, più spessu causata da una brusgiatura impropria o una cuncentrazione di pasta micca adatta.
4. I fiori ùn sò micca permessi per via di u rullu di stampa o di u screnu allineati verticalmente, perchè u mudellu prima è dopu a registrazione ùn hè micca precisu. Stu difettu hè ancu chjamatu discrepanza o cambiamentu di mudellu.
5. Fermate a stampa per via di a macchina di stampa in u prucessu di stampa chì s'hè firmata di colpu, è dopu s'hè accesa, i risultati pruduciuti in u culore di u tissutu.
6. Una parte di a fragilità nantu à u tessutu stampatu, stampatu cù unu o più culori, hè spessu dannighjata, di solitu per via di i prudutti chimichi dannosi utilizati in a pasta di stampa. Stu prublema pò ancu esse truvatu in a parte di disegnu di u tessutu stampatu in scarica.


Data di publicazione: 11 di marzu di u 2025