A selezzione di u prucessu di tintura è di finitura hè principalmente basata annantu à a varietà, e specificazioni è i requisiti di u pruduttu finitu di u tessutu, chì ponu esse divisi in pretrattamentu,tinturag, stampa, post-finizione è cusì via.
Pretrattamentu
E fibre naturali cuntenenu impurità, in u prucessu di trasfurmazione tessile è aghjunghjenu a pasta, l'oliu è a terra contaminata, a presenza di queste impurità, micca solu impedisce u prugressu lisciu di a tintura è di a finitura, ma affetta ancu e prestazioni di usura di u tessutu.
U scopu di u pretrattamentu hè di applicà l'azione meccanica chimica è fisica per rimuovere l'impurità nantu à u tessutu, rende u tessutu biancu, dolce è avè una bona permeabilità per risponde à i requisiti di presa, è furnisce semi-prodotti qualificati per a tintura, a stampa è a finitura.
Cotone: preparazione di tessuti grezzi, brusgiatura, sbobinatura, bollitura, sbiancamento, mercerizzazione. Poliestere: preparazione di tessuti, raffinatu (alcali liquidu, ecc.), pre-restringimento, riservazione, spiżatura alcalina (alcali liquidu, ecc.).
Brusgià
Di solitu, dopu esse entratu in a fabbrica di stampa è di tintura da a fabbrica tessile, u pannu grisgiu deve esse prima ispezionatu, vultatu, batch, stampatu è cucitu, è dopu brusgiatu.
Ragioni:
(1) nantu à a tela chì ùn si brusgia micca troppu, lunghezza diversa;
(2) u gradu di finitura hè poveru, contaminazione faciule;
(3) in a sequenza di tintura è finitura di a lana zhongyi, difetti di stampa è tintura.
Obiettivu di brusgià:
(1) migliurà a lucentezza di i tessuti; Migliurà a finitura;
(2) migliurà a resistenza à u pilling (in particulare u tissutu di fibre chimiche);
(3) migliurà u stile, a brusgiatura pò fà chì u tessutu diventi croccante, eranu ossu.
Disdimensionamentu
In u prucessu di tessitura, l'orditu hè sottumessu à una tensione è un attritu più grande, chì hè faciule da rompe. Per riduce a rottura di l'orditu, migliurà l'efficienza di tessitura è a qualità di u tessutu grisgiu, hè necessariu dimensionà u filu d'orditu prima di tessitura. A fibra in u filu si attacca è si tene inseme, è forma una pellicola solida di pasta nantu à a superficia di u filu, rendendu u filu strettu è lisciu, migliurendu cusì a resistenza à a rottura è a resistenza à l'usura di u filu.
Scopu di a disintasatura: Dopu a disintassatura, a pasta penetra in e fibre è si attacca parzialmente à a superficia di l'orditu. Mentre migliora e prestazioni di u filatu, a pasta inquina u fluidu di trasfurmazione di tintura è di finitura, impedisce l'interazione chimica trà e fibre è i materiali di tintura è chimichi, è rende difficiule a realizazione di a trasfurmazione di tintura è di finitura.
(1) Introduzione à i fanghi cumunemente usati
Suspensione naturale: amidu, gomma d'alga, gomma, ecc.
Proprietà di l'amidu:
① in casu di decomposizione acida;
② in casu di stabilità alcalina, gonfiore;
③ in u casu di l'ossidanti pò esse decompostu;
④ da a decomposizione di l'enzima di decomposizione di l'amidu.
Suspensione chimica: derivati di cellulosa cum'è l'idrossimetilcellulosa (CMC), l'alcol polivinilicu (PVA), l'acidu poliacrilicu, u poliestere, ecc.
Proprietà di u PVA:
① stabile à l'acidu è à a basa, a viscosità ùn si riduce micca;
② Hè degradatu da l'ossidante.;
③ Ampia applicabilità, bona cumpatibilità, nisuna reazione di mischju
(2) Metodi di sdimensionamentu cumunimenti usati
1. Disincollatura alcalina
Unu di i metudi i più largamente usati in l'impianti di tintura domestica, ma a velocità di disintasamentu ùn hè micca alta, è altre impurità ponu esse eliminate durante u disintasamentu.
Meccanismu: L'usu di u trattamentu di una suluzione diluita d'idrossidu di sodiu, a pasta d'amidu sottu l'azione di u fenomenu di gonfiore alcalinu (o gonfiore), ùn si verifica micca una reazione chimica, cusì a pasta da u gel à a suluzione, riduce a forza di legame trà a fibra è a pasta, è dopu l'usu di lavaggio è forza meccanica per rimuoverla. Per e pasta di PVA è di poliacrilatu, hè capace di dissolve l'idrossidu di sodiu in suluzioni diluite.
desintasamentu di l'enzima (amidu)
L'enzimi sò ancu chjamati enzimi, biocatalizatori.
Caratteristiche: alta velocità di scollamentu, micca fibra dannosa, solu per l'amidu, ùn pò micca rimuovere l'impurità.
Caratteristiche: a. Alta efficienza. b. Specificità: Un enzima pò catalizà solu una reazione o ancu una reazione specifica. c. L'attività hè influenzata da a temperatura è da u valore di pH.
Per e sospensioni di amidu o e sospensioni miste di amidu (u cuntenutu di amidu hè duminante), l'amilasi pò esse aduprata per u scollamentu.
Disincollaggio à l'acidu
L'applicazione domestica ùn hè micca assai, perchè l'usu hè faciule per dannighjà a fibra, più cumminatu cù altri metudi. U metudu in dui tappe hè aduttatu: desintagliatura alcalina - desintagliatura àcida. A desintagliatura àcida pò fà idrolizà l'amidu, caccià u sale minerale è cusì, è cumpensà l'unu l'altru.
Disincollaggio per ossidazione
Agente ossidante: NaBrO2 (bromitu di sodiu) H2O2, Na2S2O8, (NH4) 2S2O8, ecc.
Principiu: L'agente ossidante pò ossidà è degradà tutti i tipi di fanghi, u so pesu moleculare è a so viscosità sò assai ridutti, a solubilità in acqua hè aumentata, è a fanghiglia hè impedita di aderisce à a fibra, è dopu l'idrolizatu hè eliminatu da un lavaggio efficiente.
(1) Ebullizione
U scopu di a bollitura hè di rimuovere l'impurità di e fibre è di migliurà e proprietà di trasfurmazione di u tessutu, in particulare a bagnabilità.
Impurità naturali: Per i tessuti di cuttone puru, principalmente coorganismi di fibre o organismi assuciati, cumpresi cera d'oliu, pectina, proteine, cenere, pigmenti è gusci di semi di cuttone.
Impurità artificiali: impurità cum'è oliu, agente antistaticu è oliu, ruggine è fanghi residuali aghjunti durante a filatura è a tessitura.
Queste impurità affettanu seriamente a bagnabilità di u tessutu è impediscenu a tintura è a finitura di u tessutu, è devenu esse eliminate in u sistema di scrubbing cù l'idrossidu di sodiu cum'è principale è i tensioattivi cum'è ausiliariu.
(2) Sbiancamentu
Dopu à l'ebullizione, a maiò parte di l'impurità naturali è artificiali nantu à utelasò eliminati, ma per i tessuti sbiancati è di culore chjaru, hè ancu necessariu u sbiancamentu. Vale à dì per rimuovere u pigmentu, migliurà a bianchezza cum'è u scopu principale di u prucessu di sbiancamentu.
A fibra chimica ùn cuntene micca pigmentu, dopu à l'ebullizione hè stata assai bianca, è a fibra di cuttuni dopu à a pulizia di u pigmentu esiste sempre, a bianchezza hè scarsa, dunque u sbiancamentu hè principalmente per l'impurità naturali nantu à a fibra di cuttuni.
(3) Candeggina
Tipu d'ossidazione: ipocloritu di sodiu, perossidu d'idrogenu è cloritu di sodiu, ecc., principalmente utilizatu in fibra di cuttuni è tessuti mischiati.
Riduttu: NaHSO3 è polvere d'assicuranza, ecc., aduprati principalmente per tessuti di fibre proteiche.
(4) Sbiancamentu cù ipocloritu di sodiu:
U sbiancamentu cù ipocloritu di sodiu hè soprattuttu adupratu per u sbiancamentu di tessuti di cuttuni è tessuti mischiati di cuttuni, è qualchì volta ancu adupratu per u sbiancamentu di tessuti mischiati di poliestere è cuttuni. Tuttavia, ùn pò micca esse adupratu per u sbiancamentu di fibre proteiche cum'è a seta è a lana, perchè l'ipocloritu di sodiu hà un effettu distruttivu nantu à e fibre proteiche, è face chì e fibre ingialliscinu è si danneghjanu. In u prucessu di sbiancamentu, in più di a distruzzione di pigmenti naturali, a fibra di cuttuni stessa pò ancu esse dannighjata, dunque, hè necessariu cuntrullà e cundizioni di u prucessu di sbiancamentu, in modu chì a qualità di l'aspettu è a qualità interna sianu qualificate.
L'ipocloritu di sodiu hè faciule da fabricà, à bassu costu, l'operazione di sbiancamentu di l'ipocloritu di sodiu hè cunveniente, l'equipaggiu hè simplice, ma postu chì u sbiancamentu di l'ipocloritu di sodiu hè male per a prutezzione di l'ambiente, hè gradualmente rimpiazzatu da u perossidu di idrogenu.
(5) Sbiancamentu cù perossidu d'idrogenu H2O2:
U perossidu d'idrogenu, cunnisciutu ancu cum'è perossidu d'idrogenu, hà a formula moleculare H2O2. U sbiancamentu cù perossidu d'idrogenu hè chjamatu sbiancamentu à l'ossigenu. A stabilità di a suluzione di perossidu d'idrogenu hè assai scarsa in cundizioni alcaline. Di cunsiguenza, u perossidu d'idrogenu cummerciale hè debulemente acidicu.
U tissutu sbiancatu cù perossidu d'idrogenu hà una bona bianchezza, un culore puru, è ùn hè micca faciule d'ingiallisce quandu hè almacenatu. Hè largamente adupratu in u sbiancamentu di tessuti di cuttuni. U sbiancamentu à l'ossigenu hà una maggiore adattabilità chè u sbiancamentu à u cloru, ma u perossidu d'idrogenu hè più prezzu di l'ipocloritu di sodiu, è u sbiancamentu à l'ossigenu richiede apparecchiature in acciaio inox, u cunsumu d'energia hè più grande, u costu hè più altu di u sbiancamentu à u cloru.
Attualmente, u metudu di sbiancamentu à vapore à larghezza aperta hè più utilizatu in e fabbriche di stampa è di tintura. Stu metudu hà un altu gradu di continuità, automatizazione è efficienza di pruduzzione, un flussu di prucessu simplice è ùn produce micca inquinamentu ambientale.
5. Mercerizatu (tessutu di cuttone)
I tessili sottu à un certu statu di tensione, cù l'aiutu di soda caustica cuncintrata, è mantenendu a dimensione necessaria, ponu ottene una lucentezza setosa, stu prucessu hè chjamatu mercerizazione.
(1) Scopu di a mercerizazione:
A. Migliurà a lucentezza superficiale è a sensazione di u tissutu, per via di u gonfiore di a fibra, a disposizione di e fibre hè più ordinata, è a riflessione di a luce hè più regulare, migliurendu cusì a lucentezza.
B. Aumentà a velocità di tintura di u culore dopu a finitura di mercerizazione, a zona di a fibra diminuisce, l'area amorfa aumenta, è i coloranti sò più propensi à entre in e fibre, a velocità di culurazione cà a fibra di cuttone mercerizatu aumenta di 20%, è a brillantezza migliora, à u listessu tempu aumenta u putere di copertura frontale morta.
C. Per migliurà a stabilità dimensionale, a mercerizazione hà finalizatu l'effettu di cuncepimentu, pò eliminà e rughe di a corda, più pò risponde à i requisiti di qualità di tintura è stampa di prudutti metà-è-mezu. A cosa più impurtante hè chì dopu a mercerizazione, a stabilità di a deformazione di l'espansione di u tissutu hè stata assai migliurata, riducendu cusì assai u ritmu di ritirata di u tissutu.
6. Raffinazione, pre-restringimentu (tessutu di fibra chimica)
U scopu di a raffinazione di a pre-restringimentu hè principalmente di caccià l'oliu, a pasta è a terra adsorbiti nantu à u tissutu (fibra) durante u almacenamentu è u trasportu di a tessitura, è à u listessu tempu, alcuni oligomeri nantu à a fibra ponu ancu esse dissolti in a raffinazione à alta temperatura. U tissutu grisgiu deve esse pre-restringitu prima di a quantità di alcali, è l'additivi cum'è l'oleina è a soda caustica devenu esse principalmente aghjunti. U pretrattamentu di u tissutu di fibra chimica hè realizatu in una macchina di tintura à alta temperatura è alta pressione.
7. Riduzione alcalina (tessutu di fibra chimica)
(1) Principiu è effettu di a riduzione di l'alcali
U trattamentu di riduzione alcalina hè u prucessu di trattamentu di u tessutu di poliestere à alta temperatura è à liscivia brusgiante cuncintrata. A fibra di poliestere hè idrolizzata è rotta da u ligame estere di a catena moleculare di poliestere nantu à a superficia di a fibra in una soluzione acquosa d'idrossidu di sodiu, è i prudutti d'idrolisi cù diversi gradi di polimerizazione sò furmati continuamente, è infine si formanu tereftalatu di sodiu solubile in acqua è glicole etilenicu. L'equipaggiu di riduzione alcalina include principalmente una macchina di tintura à straripamentu, una macchina di riduzione cuntinua, una macchina di riduzione intermittente di trè tippi, eccettu a macchina di tintura à straripamentu; E macchine di riduzione cuntinue è intermittenti ponu riciclà a liscivia restante. Per assicurà a stabilità di l'aspettu, di a forma è di a dimensione di u tessutu grisgiu per alcuni prudutti di riduzione alcalina, hè necessariu aghjunghje un prucessu predeterminatu, è dopu entre in u prucessu di tintura.
Data di publicazione: 28 di ferraghju 2025